Loading...

Colofon

De Culturele Business Dag is een initiatief van ABN AMRO en Marc Noyons & Partners.
Deze jubileumeditie komt tot stand in samenwerking met Pakhuis De Zwijger.

Redactie:

Larissa Clemens (ABN AMRO), Oeds Westerhof, Alexander Ramselaar en Marc Noyons (Marc Noyons & Partners)

Organisatie:

Laura Teerling (Het Cultuurbureau)

Marketing & Communicatie:

Pieter van Adrichem (Marc Noyons & Partners) en Diana Hoilu Fradique

Projectmanagement:

Marc Noyons & Partners, Lisette Jespers

10 jaar Culturele Business Dag

In 2014 startte de ‘ABN AMRO Uitmarkt Culturele Business Dag’. Dit jaar vindt ‘De Culturele Business Dag’ voor de tiende keer plaats. De partners (Uitmarkt, Felix Meritis, Cultuur+Ondernemen) en locaties (Concertgebouw, Conservatorium, Felix Meritis, Hermitage) wisselden in de jaren, maar vier kernwaarden bleven:

1. De initiatiefnemers vanaf het eerste uur:

ABN AMRO en Marc Noyons & Partners

2. De doelgroep:

Cultureel ondernemers en het bedrijfsleven, museale wereld, podiumkunsten, film, creatieve industrie en bedrijven die zich verbonden voelen met de culturele sector

3. Actuele thema’s zoals:

Samenwerken, Online Marketing, Gastvrijheid, Geld!, Wie ben ik?, Toezicht, Inclusiviteit en Gender (on)gelijkheid

4. Keynotes van prominente sprekers zoals:

Hans de Jong (Philips), Sandra Phlippen (hoofdeconoom ABN AMRO), Carolien Gehrels (Arcadis, voorzitter Holland Festival), Marry de Gaay Fortman (Houthoff), David Pollard (WorkplacePride), Christina Caljé (Impact Investor Group) en Hanna Verboom (Get it done)
In eerdere edities deelden we inzichten met onder andere Lidewij de Koekkoek & Maarten Feilzer (Museum Het Rembrandthuis), Fleur van Muiswinkel, Bart Straatman (BredaPhoto), Jan Geert Vierkant (Metropole Orkest), Marian Spier (FEM-START), Jolanda Jansen (Ahoy), Sjoert Feitsma (ACCT), Adriaan Dönzselmann (Van Gogh Museum), Guy Weizman (NITE hotel), Bero Beyer (Nederlands Filmfonds), Marjan van der Haar (IFFR), Heleen Rouw (Cinekid), Roy Cremers (voordekunst), Janpier Brands (Worm), Chantelle Rodgers (Music Matters), Marleen Hartjes (Van Abbe Museum), Lennart van der Meulen (VPRO/TivoliVredenburg), Jeroen Bartelse (TivoliVredenburg), David Roo.

Uit evaluaties blijkt dat deelnemers de bijeenkomsten met een 8,5 waarderen.

Samenwerking

Partner & Organisator Marc Noyons & Partners

De culturele sector is rijk aan dromen. Die realiseren is een tweede. Voor Marc Noyons begint dat met een inspirerend verhaal en heldere strategie waar anderen in geloven. Als cultureel ondernemer hielp hij EYE, het Nationaal Holocaustmuseum, NEMO, Kröller-Müller en het Westfries Museum aan een succesverhaal.

Hoofdpartner ABN AMRO

Vanaf de eerste editie van de Culturele Business Dag (2014) ontwikkelen, produceren en financieren we deze dag samen met ABN AMRO. De creatieve sector heeft de volle aandacht van ABN AMRO, niet alleen als gewaardeerde klant maar ook als sector die met een geweldige ‘Drive’ een voorbeeldfunctie vervult voor andere sectoren. Passend bij de sponsorstrategie van de bank om duurzaamheid en gelijke kansen te bevorderen komen deze thema’s geregeld voorbij om de aanwezige gasten mee te inspireren en kennis over te dragen.

Pakhuis de zwijger

Pakhuis de Zwijger is een laagdrempelige, onafhankelijke en veilige publieke ontmoetingsplaats voor iedereen. Een eigentijds ‘praathuis’ met een sterke online omgeving dat gekozen heeft voor de dialoog als gespreksvorm. Een plek waar we gezamenlijk ambities formuleren en verschillende meningen en inzichten presenteren om tot creatieve oplossingen voor de urgente en complexe maatschappelijke vraagstukken van deze tijd te komen.

To top